לאחר הפסיקה המקוממת: מפלגות הימין זועמות

מוטי הלפרין 3 Comment on לאחר הפסיקה המקוממת: מפלגות הימין זועמות

מפלגות הימין ושרי הממשלה זועמים על החלטת ביהמ"ש העליון הערב לבטל את חוק הסבירות שחוקק כחוק יסוד ברוב של 64 ח"כים. מפלגת הליכוד: "החלטת בית המשפט מנוגדת לרצון העם באחדות במיוחד בזמן המלחמה". ש"ס: "אירוע מצער וקשה". הציונות הדתית: "פסק דין קיצוני, מפלג וחסר סמכות שדגל שחור מתנוסס מעליו". אגודת ישראל: "לא נלחמים בבית כשיש מלחמה על הבית"

מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהמשך לדרמה המשפטית הערב: מפלגות הימין מביעות זעם רב. מפלגת ש״ס: פסיקת בג״צ התקדימית הפוסלת לראשונה חוק יסוד של הכנסת, על חודו של קול, הוא אירוע מצער וקשה, הממשיך לכרסם תחת עקרון הפרדת הרשויות, פוגע במעמדה של הכנסת ובאימון הציבור במערכת המשפט. פסיקה כזו בעיצומה של מלחמה קשה, כאשר הלכידות והאחדות בעם חיונית יותר מאי פעם, מחלישה את המאמץ המלחמתי ומשיבה את הקרע בעם שחווינו לפני ה-7 באוקטובר.

הליכוד: מצער שבית המשפט העליון בחר להביא פסק דין בלב המחלוקת החברתית בישראל דווקא כשחיילי צה״ל מימין ומשמאל נלחמים ומסכנים את חייהם במערכה. החלטת בית המשפט מנוגדת לרצון העם באחדות במיוחד בזמן המלחמה.

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה: ״המובן מאליו הוא שלבית המשפט העליון אין שום סמכות לבטל חוקי יסוד. המובן עוד יותר מאליו הוא שלא נוכל לעסוק בכך כל עוד המלחמה בעיצומה״.

שר המשפטים יריב לוין: החלטת שופטי בית המשפט העליון לפרסם את פסק הדין תוך כדי מלחמה, היא ההפך מרוח האחדות הנדרשת בימים אלה להצלחת לוחמינו בחזית. השופטים למעשה לוקחים לידיהם בפסק הדין את כל הסמכויות, אשר במשטר דמוקרטי מתחלקות באופן מאוזן בין שלוש רשויות השלטון. מצב בו אי אפשר לחוקק אפילו חוק יסוד או לקבל החלטה כלשהי בכנסת ובממשלה שלא בהסכמת שופטי העליון, לוקח ממיליוני אזרחים את קולם ואת הזכות הבסיסית להיות שותפים באופן שווה בקבלת הההחלטות. פסק הדין, שאין דומה לו באף דמוקרטיה מערבית, לא ירפה את ידינו. כשהמערכה נמשכת בחזיתות השונות, נמשיך לנהוג באיפוק ובאחריות.

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "בשעת מלחמה ובשעה שחיילנו מקריבים את חייהם למעננו, יוצאים שופטי בג"ץ בפסק דין קיצוני, מפלג וחסר סמכות שדגל שחור מתנוסס מעליו. חבל שיש מי שהשבעה באוקטובר לא שינה משהו בדרכיו ופועל בחוסר אחריות כלפי החברה הישראלית בזמן שכולנו בחזית ובעורף מאוחדים למען הניצחון. עם ישראל חי!".

השר גולדקנופף: "לא נלחמים בבית כשיש מלחמה על הבית".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    מהיום אין שום משמעות לחוקים, עברנו לחיות תחת שלטון בג"ץ באופן סופי!!!!!

  2. 2

    החלטת בג"ץ מחזקת את החמאס בשעת מלחמה!!!!

  3. 1

    אין מילה אחרת שופטים עלובים